keskiviikko 7. lokakuuta 2009

Puuveneet ikuisia projekteja?

Päältä hieman huonossa kunnossa,sisältä parempi. Ossi Holmström o Ahlasiis naputtanu tämä seitkytluvu aluus. Kylkilaudat puoltoistatuumasest ja kaaret o neljä tuumaa vahvat. Kaariväli 12 tuumaa ja rungos kulkee kaks pitkittäisjäykkärii kaksxneljä tuumaset. Joka lauta o hapokestäväl pultil kaare kohdalt läpipultattu. Runko vedealaset osat o lasikuidutettu uutenas ja kölirauta o 4 tuumaa levee , 8 tuumaa korkee ja painaa 2 tonnii.

Tästä puuttuu ruori.

Vanha tojo valmiina erikoiskuljetukseen. Sanni, Matti, Emma ja Kristian.
Veneen peräkajuutasta johtaa raput brygälle.

Ahterikabiinissa punkat ja reflex kamiina.

Ruumassa oli kaikenlaista rojua. Käsitoiminen hätätyhjennyspummppu sun muuta ankkuria yms.

Brygältä karttapöytä.
Seinällä gastliinapallo.


Vanhat veneet ovat pitkäikäisiä.Tässä vanhoja kuvia veneestä jonka kunnostus olisi tarkoitus aloittaa ensi vuonna. Kunhan saadaan halliin valettua lattia ja vene sisään niin sen jälkeen pientä näpräämistä.
Scatra oli hävinnyt.

Reposaaresta löytyi hyväkuntoinen runko, jossa oli tekniikka suhteellisen hyvä. Moottorinkin pistin käyntiin vaikka oli seissyt 20 vuotta.
Kuvassa Tauno Gröndahl ja Juha Havia. Kuntsin Akin Deutz hoiti siirron.

Vene siirrettiin kotipihaan talkoilla. Max size trailerille.

Vene vedettiin puskista perä edellä,asetettiin pukeille ja otettiin trailerille oikein päin edestä. Pituutta 12,5 metriä, lev. 4,2 metriä ja painoa 15 tonnia. Pohjan lasikuidutus uutena ja keulan pellitys o tehty jäissäajoo silmälläpitäen.

Ensin oli tehty pientä puuston raivausta ja tasoitettu soralla isompia monttuja. Kuvassa poikani Matti.

Ei kommentteja: