Maase ja Pate ,reparit vapaalla.
Uusi miehistö pelastualan koulutuksessa,Rostock keväällä 2005.
Brygän siivet katettiin rauman telakalla 2005.
Thrustereita uusittiin.Tehoa niille otettiin jopa päädieseleiltä.
Näillä lähtisi kuin hauki kaislikosta,lainaten entistä kippariamme.
Calle Chieffinä.
"Monza" ykkösenä.
Muonitusmestari "Ati".
Vesku suuttimenvaihdossa.
Control room.
Huoltohommia.
Separaattorihuoneesta.
Hi-Fog, eli korkeapainesprinklerin koneikko.Laivaan asennettiin 2005 keväällä Rauman telakalla korkeapainespringlerjärjestelmä jossa oli valtava määrä putkistoa.
Elvytyssuoloja lasketaan turbiinihuoneeseen. Pietarin liikenteessä jouduimme käyttämään Saksasta otettua makeaa vettä joka oli kalkkipitoista.
Pratt&Whitney kaasuturbiinin polttokannut ja suuttimet tarkastettavana.
Kone on keskeltä kannatuksessa sillä se pitää katkaista tarkastuksen ajaksi.
Laivaa bunkrataan (tankataan)Pietarissa proomusta.
Donkeyman Myllylä bunkrasi varmaan Finnjettiä eniten.
Bunkraus kesti kauemmin kuin helsingissä,jossa tuli 600 000 litraa tunnissa.
Tyylikkään mallinen laiva vaikkakin vähän huonossa maalissa.Näitä ei tapaa enään suomen satamissa.Jokin tälläinen puomilaivakin pitäisi museoida.
Pietarin satama on laaja.
Murtaja Alexander Makarov.
Mestari valvomossa hoitaa koneiden starttaukset,kytkennän ja valvonnan.Sen lisäksi palohälytykset,bunkraamiset ja ottaa vastaan vikailmoitukset ja välittää ne eteenpäin.
Joskus oli melkoinen kiire,mutta välillä työ on pitkästyttävän rauhallista jolloin oli aikaa istua kahvikupposen ääressä.
Konekladia piti täyttää huolellisesti,kirjattiin ylös tapahtumat,tietyt mittapisteet kerran vahdissa,polttoainelukemat ja keskiyöllä laskettiin polttoaineen ja veden kulutukset.
Messissä uutta iloista miehistöä joka on kotoisin Filippiineiltä.
Filippiiniläiset olivat iloista ja ahkeraa väkeä.
Rostock oli matkamme toinen pää.
1 kommentti:
Todella mielenkiintoisia kuvia!
Lähetä kommentti